22 Temmuz 2012 Pazar

Gerilla Pazarlama Unsurları

GERİLLA PAZARLAMA UNSURLARI


1. Girişimcilik
       Gerilla Pazarlama'da girişimci birleşme, birleştirme odaklı olmalıdır.  Pazarlama çabalarının üretim becerilerini, bilgiyi, etkinliği arttırma  ve maliyeti düşürme yönlü olarak sürekli kullanıp gerektiğinde kısa vadeli ve geçici olarak diğer işletmelerle de paylaşmayı bilmelidir.
2. Zaman
       Gerilla Pazarlama'da zaman çok önemlidir. Zamanın etkin kullanımı, zamanından önce veya sonra ortaya çıkmama, zamana uyum gereklidir. 
3. İnternet
       İnternet ve teknolojideki yeni gelişmeler Gerilla Pazarlama'yı kolaylaştırmaktadır. Küçük ve Orta  Ölçekli şirketler ( KOBİ ) açısından internetten yararlanma, pazara bu firmaların seslerini duyurmada büyük işletmelerle aynı şansı vermektedir. İnternet ürün ve hizmetlerin hem yerel hem ulusal hem de uluslararası düzeyde en etkin ve finansal açıdan en uygun şekilde pazarlanması sağlanmaktadır. İnterneti ve teknolojik unsurları pazarda etkin bir biçimde kullanan firmalar farkındalık/farklılık yaratabilmektedir.
4. Reklam
      Gerilla reklamcılığında ilk yapılacak şey reklamın amacını ortaya koymak, ikinci olaraksa amacımızı gerçekleştirmenin ortaya çıkaracağı temel yararı iyice vurgulamaktır. Reklamın direkt olarak hedef alınan kitlenin iyi belirlenmesi,bu kitlenin özelliklerine uygun olarak net olarak ne yapılacağının iyi vurgulanması, reklamın gerektirdiklerinin belirlenmesi ve bütçenin ortaya konulması gerekmektedir.
       Reklamın başarılı olabilmesi için reklamdaki slogan " açık, net ve direkt olmalı, müşteriye iyi fikir aktarmalı ve daha fazlasını öğrenmek için merak uyandırmalıdır.
5. Rekabet
       Pazarlama ve rekabet alanındaki Amerika'lı pazarlama guruları Al Ries ve Jack Traut Gerilla Pazarlama'yı küçük şirketler açısından " devlerin yaşadığı yeryüzünde " ayakta kalmak taktik vasıtası saymaktadırlar. Gerilla Pazarlama'da strateji " yalnız sizin şirketinizin ölçeği değil, rakiplerinizin ölçeği de önemlidir. Gerilla şavaşında başarının anahtarı, taktiği ve stratejiyi kendi şirketinize göre değil rakiplerinize göre oluşturmak gereklidir. "





1 yorum:

  1. Gerilla Pazarlama, kıt kaynaklarla yüksek verimlilikte pazarlama yapmaktır.

    Gerilla Pazarlama, hızlı ve karalı adımlarla yolunda ilerleyen, bulunduğu koşullara kendisini adepte eden stratejik düşünebilen sonuç odaklı pazarlama biçimidir.

    YanıtlaSil