Gerilla Pazarlama ve Geleneksel Pazarlamanın Karşılaştırması
1. Geleneksel pazarlama der ki; pazarlama için para yatırman gerekir.
gerilla der ki; paran varsa yatır, ama önemli olan para değil, enerji ve hayal
gücüdür.
2. Geleneksel pazarlama insanların aklını karıştırır mistik bir hava
yaratır, gerilla ise açık seçik gerçekleri anlatır.
3. Geleneksel pazarlama büyük iş dünyasına yöneliktir, gerilla pazarlama
ise küçük işletmelere yöneliktir.
4. Geleneksel pazarlama performansı satışla ölçer, gerilla ise karlılığı ön
plana çıkartır. Gerilla için önemli olan kar etmektir.
5. Geleneksel pazarlama deneyim ve yargılar üzerine kuruludur yani
tahmindir. Oysa gerilla psikoloji ve insan davranışları üzerine odaklıdır.
Çünkü gerillanın tahminle kaybedecek zamanı yoktur. Gerilla satın alma
kararlarının yüzde 90′ının bilinçaltıyla verildiğini bilir.
6. Geleneksel pazarlama önemli olan satıştır der ve satış sonrasında
müşteriyi unutur. Gerilla ise müşteriyi her zaman takip eder ve onu asla
kaybetmez.
7. Geleneksel pazarlama çizgisel olarak işini büyütmeni söyler. Oysa
gerilla pazarlama geometrik artışla işi büyütmeye yöneliktir. Her müşteri için
daha fazla işlem yapmak bunun bir parçasıdır. Diğer yöntem ise müşterinizin
akrabalarını, arkadaşlarını işin içine katmaktır.
8. Geleneksel pazarlama birden fazla işe aynı anda girer, gerilla ise önce
işini yönet, işine odaklan ve ondan sonra başka işe giriş der.
9. Geleneksel pazarlama ayın sonunda gelen faturalara bakar, gerilla ise
ilişkilere bakar. Bu ay kimlerle ilişki kurduk diye sorar.
10. Geleneksel pazarlama her zaman “ben” der. Her şeyi bunun üzerine
kuruludur. Ama gerilla “sen” der. Gerillanın her şeyi; broşürü, ilanı, web
sitesi vb. hep müşteriyle ilgilidir.
11. Geleneksel pazarlama insanlara der ki; “hizmetimin veya malımın
faydalarını satın al!” Oysa gerilla insanların problemlerini bulmak ve çözmek
üzerine odaklanmıştır.
12. Geleneksel pazarlama “ne satabilirim” der. Gerilla ise “müşteriye ne
verebilirim” diye sorar. Geleneksel pazarlama almak-satmak üzerine kuruludur.
Oysa gerilla “müşteriye ne verirsem onun işine yarar” diye düşünür.
13. Geleneksel pazarlama reklam, PR gibi geleneksel yolların her zaman işe
yaradığını düşünür ve bunlardan birine inanır. Oysa gerilla pazarlama bunların
birinin değil hepsinin birden işe yaradığını düşünür. “Bunların bileşimi işe
yarar” der.
14. Gerilla pazarlama rakiplerle çok ilgilenmez. Gerilla, “rakipleri unut,
senin gibi standardı olanlara bak ve onlarla işbirliği yap” der.
15. Geleneksel pazarlama teknolojiye pek fazla önem vermez, gerilla ise
teknolojiyi sonuna kadar kullanır.
16. Geleneksel pazarlama bir avuç pazarlama yöntemi kullanır. Gerilla
pazarlamada ise kullanılabilecek 100 ayrı silah vardır ve gerilla bunların
içinden seçim yapıp bileşkesini kullanır.Bu 100 silahın 62’si ise tamamen
bedavadır.
17. Geleneksel pazarlama bilinç dışını hedefler ve küçük detaylara önem
vermez. Oysa gerilla pazarlama bilinç altını hedef alır ve detaylara önem
verir. Telefonla konuşma biçimi veya insanları ziyaret şeklinin önemli olduğuna
inanır.
18. Geleneksel pazarlama yalnızca pazarlama tanıtımı ile satış
yapabileceğine inanır. Oysa gerilla pazarlama satıştan önce rıza almaya önem
verir. Önemli olan insanlara çok fazla pazarlama malzemesi göndermek değil, bu
malzemeleri göndermek için insanların rızasını almaktır. Satışa değil rızaya
odaklanmak önemlidir. Bu durumda sizin malınızı almak isteyenler ihtiyaçları
olduğunda ellerini kaldırırıp sizi çağırırlar.
19. Geleneksel pazarlama monologtur, gerilla pazarlama ise diyalogtur. Gerilla her zaman bir sen söyle bir ben söyleyeyim der.
19. Geleneksel pazarlama monologtur, gerilla pazarlama ise diyalogtur. Gerilla her zaman bir sen söyle bir ben söyleyeyim der.
20. Geleneksel pazarlama büyük grupları hedef alır. Gerilla ise küçük
grupları ve kişileri hedefler.
Büyük şirketlerin Gerilla Pazarlama stratejisini benimsemeleriyle birlikte
gerilla yöntemleri farklı boyutlara taşındı. Amerika'da araba boyunda spor
ayakkabılarını yolda giderken görmek mümkünken, Türkiye'de Gerilla Pazarlama
daha farklı şekillerde uygulanıyor. Örneğin önde gelen elektronik ve beyaz eşya
markalarından birinin bayisi çok yoğun almadığı günlerde kendi logolarıyla
donatılmış nakliye aracına bozdolabı, çamaşır makinesi ve televizyon doldurup,
sanki satmış ve teslim ediyormuş gibi şehirde dolaştırıyordu. Görenler hem
mağazanın adını hatırlıyor hem de bu kadar çok sevkiyat olduğuna göre burada
bir kampanya var diye düşünüyordu. Tabi bu da bir yöntem. Unutmayın önemli olan
hayal gücü.
Gerilla Pazarlama, hızlı ve karalı adımlarla yolunda ilerleyen, bulunduğu koşullara kendisini adepte eden stratejik düşünebilen sonuç odaklı pazarlama biçimidir.
YanıtlaSil